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Driving Yammer adoption, one business team at a time – Office Blogs
“In the early days of enterprise social, we approached it as a means to improve communication and collaboration, but enterprise social networks require a different kind of glue than consumer social networks, namely, work objects.
While relationships are the glue of social media, work objects are the glue of internal social networks. A work object is a report, sales proposal, project deliverable, executive presentation, or customer question that needs to be addressed. It’s the stuff employees actually work on together. Everything outside of work objects is secondary, and that’s where the focus needs to be.”
tags: enterprise_social_networks
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Autore: Alvaro Busetti
Consulente e formatore free lance, faculty member di Federmanager Academy.
La mia vita professionale si è svolta nell’ambito dell’Information Technology con particolare riguardo agli aspetti progettuali e innovativi dal punto di vista organizzativo, applicativo e tecnologico. Ha svolto attività di conduzione progetti, coordinamento di unità produttive, attività di staff e supporto a livello Aziendale, di Gruppo e attività consulenziale per il top management del Cliente nel mercato dei Trasporti, Pubblica Amministrazione, Sanità, Industria, Servizi. Si è occupato di Intelligenza Artificale, digital workplace e Office Automation, soluzioni Intranet, Sistemi multimediali, di Unified Communication e di Social Collaboration.
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