-
L’Oréal: How technology is transforming beauty – Telegraph
“Technology and beauty may seem like unlikely bedfellows, as most people like to smell a perfume or try on a lipstick before making a purchase, but L’Oréal, the largest cosmetics and beauty company in the world, believes they are a perfect match.
Over the past few years, the company has undergone a major digital transformation, investing 5.7pc of its 2014 global media spend in digital. E-commerce accounted for 3.5pc of its turnover during the period, and the company has launched a range of digital initiatives to help drive sales and loyalty across its brands.”
tags: Digital_transformation
Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.
Mi piace:
Mi piace Caricamento...
Correlati
Autore: Alvaro Busetti
Consulente e formatore free lance, faculty member di Federmanager Academy.
La mia vita professionale si è svolta nell’ambito dell’Information Technology con particolare riguardo agli aspetti progettuali e innovativi dal punto di vista organizzativo, applicativo e tecnologico. Ha svolto attività di conduzione progetti, coordinamento di unità produttive, attività di staff e supporto a livello Aziendale, di Gruppo e attività consulenziale per il top management del Cliente nel mercato dei Trasporti, Pubblica Amministrazione, Sanità, Industria, Servizi. Si è occupato di Intelligenza Artificale, digital workplace e Office Automation, soluzioni Intranet, Sistemi multimediali, di Unified Communication e di Social Collaboration.
Leggi tutti gli articoli di Alvaro Busetti