My links of the week (weekly)


  • “Many countries with aging workers also have growing economic productivity. What’s behind this counterintuitive finding?”

  • “By creating user interfaces which let us work with the representations inside machine learning models, we can give people new tools for reasoning.”

    tags: artificial_intelligence

  • A year ago in Oslo Airport I checked in to an SAS flight. One airline kiosk issued a boarding pass, another punched out a luggage tag, then a computer screen showed me how to attach it and another where I should set the luggage on a conveyor. I encountered no single human being. The incident wasn’t important but it left me feeling oddly that I was out of human care, that something in our world had shifted.”

    tags: Digital_transformation

  • “When science and technology meet social and economic systems, you tend to see something akin to what the late Stephen Jay Gould called “punctuated equilibrium” in his description of evolutionary biology. Something that has been stable for a long period is suddenly disrupted radically—and then settles into a new equilibrium.1 Analogues across social and economic history include the discovery of fire, the domestication of dogs, the emergence of agricultural techniques, and, in more recent times, the Gutenberg printing press, the Jacquard loom, urban electrification, the automobile, the microprocessor, and the Internet. Each of these innovations collided with a society that had been in a period of relative stasis—followed by massive disruption.”

    tags: Digital_transformation

  • “Ferrero triplica i dipendenti in smart working. Dopo poco più di 6 mesi di progetto pilota l’azienda ha deciso di estendere dal 29 gennaio 2018 lo smart working a 350 dipendenti dai 100 inizialmente interessati, questo «alla luce dei risultati e dei riscontri positivi delle persone coinvolte», fa sapere l’azienda. Numeri alla mano su oltre 12mila ore lavorate in modalità smart, ne sono state risparmiate quasi 5.000 ore di viaggio.”

    tags: Smart_Work

  • “The Microsoft Cognitive Services offerings are broken into the following categories: Vision, Speech, Language, Knowledge and Search. How could a business make use of the Language, Knowledge and Search offerings in particular in the context of conversational platforms like Yammer and Teams? “

  • “Don’t worry about supersmart AI eliminating all the jobs. That’s just a distraction from the problems even relatively dumb computers are causing.”

  • tags: artificial_intelligence

Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

Autore: Alvaro Busetti

Consulente e formatore free lance, faculty member di Federmanager Academy. La mia vita professionale si è svolta nell’ambito dell’Information Technology con particolare riguardo agli aspetti progettuali e innovativi dal punto di vista organizzativo, applicativo e tecnologico. Ha svolto attività di conduzione progetti, coordinamento di unità produttive, attività di staff e supporto a livello Aziendale, di Gruppo e attività consulenziale per il top management del Cliente nel mercato dei Trasporti, Pubblica Amministrazione, Sanità, Industria, Servizi. Si è occupato di Intelligenza Artificale, digital workplace e Office Automation, soluzioni Intranet, Sistemi multimediali, di Unified Communication e di Social Collaboration.

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